April, april!

Så idag är det första april, någon som blivit lurad? :) Jag och min klass blev SÅÅÅ lurade av våran klassföreståndare/svenskalärare Henrik! Han fick oss att tro att vi skulle göra muntliga nationella i svenskan idag, inför hela klassen! Han hade visst planerat det ganska grundligt, för han hade särat på alla bänkar i klassrummet och lagt ut ett randigt papper och svenska-NationellaProven-häftet på varje bänk. Så sa han att vi var tvugna att skynda oss på, för vi skulle läsa igenom en speciell text och sedan skriva vad vi skulle säga, på bara 5 minuter. Och alla i klassen fick typ panik! Alla skrek typ "Vad ska vi skriva?" och "Hur ska vi skriva?" och "Jag vill inte!". Sen hade typ ingen med sig penna till lektionen (för vi trodde att vi skulle ha redovisningar) så Henrik sprang typ iväg för att hämta mer pennor, medan vi satt kvar i klassrummet och förväntades vara färdiga med en text som vi sedan skulle läsa upp under en minut inför hela klassen! Så kom Henrik springande tillbaka in, och sa stressat "Åh, jag glömde en sak" Och så tog han upp Whiteboard-pennan (eller som det stod på Julias penna: Witebord pen) och skrev "April, april" på tavlan. ><
Alla i klassen började skrika på han, samtidigt som vi skrattade, både pga lättnad över att vi inte behövde göra provet och över att det var ett jädrigt bra skämt! Sedan efterår fick Henrik en stor applåd ifrån alla i klassen. Haha!

Annars idag så har klassen varit på badhuset. Vi fick testa på livräddning och simmade med dom där oranga tunga gubbarna. Efter skolan hade vi utställlning med vårat Klimat-projekt för lärarna.
Så så var min dag :)

Kommentarer
Postat av: madde

HAHAHA!

nej, vilket bra skämt ! :D

2009-04-01 @ 19:16:45
URL: http://lojander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0