Film - Vicky Christina Barcelona


"Vicky Christina Barcelona" är en film av Woody Allen, som handlar om två tjejkompisar som tänker spendera sommaren i Barcelona. Dom är helt olika; Vicky(Rebecca Hall) är förlovad och lite stel och försiktig, medans Christina(Scarlett Johansson) är mer fri och gör det hon får lust med för tillfället.
Dom träffar en spanjorsk konstnär, José Antonio, som tar med tjejerna till ett ställe utanför Barcelona, och där även Vicky vågar lite mer. Efter ett tag dyker Josés våldsamma ex-fru Maria Elena(Penélope Cruz) upp, som han skilt sig ifrån eftersom att hon försökt att döda honom.

Jag tyckte att filmen var ganska bra, det var kul att se en film ifrån Barcelona eftersom att jag kände igen mig från massa olika kända ställen som vi var på i sommras (bl a. Parc Güell). Filmen var lite smårolig emellanåt, men när jag tänker tillbaka på den så var den egentligen inte så jättespeciell.



Filmen får 3½ LN-märke av 5


Kommentarer
Postat av: madde

men vad kul (:

jag älskar filmer från barcelona , man känner igen sig och det är så kul (:

jag får alltid en speciell känsla när jag ser filmer därifrån, man tänker tillbaka typ (: <3

2009-04-15 @ 20:39:37
URL: http://lojander.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Kanske borde den ses då!

2009-04-17 @ 11:10:16
URL: http://sharpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0