Asfaltsgubbe kanske?

Massa gubbar håller på att asfaltera på min gata. Det stinker asfalt på hela övervåningen. Och medans jag låg i mammas och pappas säng (försökte sova, är grymt trött) och kollade på gubbarna som jobbade, så tänkte jag: Kanske man ska bli asfalterare? Gubbarna ser iallafall ut att ha kul, hur jobbigt kan det vara liksom? Dom kör ju tillochmed lastbil utan att sitta framför ratten, kan det bli något annat än roligt?
På tal om det, jag blev livrädd när jag kom hem ifrån skolan och skulle gå hem till mig ifrån min busshållplats, och runt hörnet möts jag av en stor brummande lastbil som kom körande emot mig. Det läskiga i detta då var ju att ingen satt framför ratten heller, och jag såg inga människor eftersom att dom stod bakom lastbilen.

Det är något man inte upplever varje dag: spök-lastbilar.

Idag var iallafall min andra dag på Sinclair. Klassen börjar bli mer och mer vana vid varandra och vi börjar prata mer och mer. Själv har jag tillbringat dagen med en som heter Emma. Blir ju lite klurigt när Emma.A kommer tillbaka från sin sjukdom och jag har två Emma att vara med. Båda är ju blonda också. Men det löser sig ;)
Har träffat på flera personer idag också, Maria Hiding tillexempelt :D Hoppas att jag får träffa henne mycket mer dom här tre åren, men det är väl inte helt osannolikt när vi går på samma skola.
Sen har jag hejat på Frida, Malin Andersson, Johanna Haapala, Linda El Nagar m.m.

Nu ska jag sova... -.-


Tänkte lägga upp en bild för att "piffa upp" inlägget. Jag i Mora, när det helt plötsligt började spöregna. Jag fick en stor droppe rakt i örat, det gjorde ONT! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0