Nationella provet i svenska

Idag hade jag mitt allra första nationella prov. Okej, inte allra första. Vi hade ju nationella prov i femman eller något, men ärligt talat: jag kommer inte ihåg typ något av dom proven!
Men men. Första lektionen idag var alltså läsförståelsen i svenskan. Vi började 8.20, jag var färdig ungefär klockan 9.
Det löjliga var att det var vissa i nian som hade tagit med sig massa godis och drickor, och verkade tro att dom skulle svälta ihjäl utan de! Herregud! Provet var beräknat till 80 minuter, nästan som en vanlig lektion för oss. Eller två korta... Men vad jag vill säga är att typ alla i min klass verkar nästan skita i att det är prov, dom vill bara dit för att få äta godis. Hallå lixom?!
Fast på torsdag, när vi har 3 timmars uppsats-skrivning, ska jag nog köpa någon dricka och lite frukt. Kanske något lite gott-gott också ;)

Puss, hej
/ ellen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0