Vårkänslor!

Äntligen har den soliga våren kommit! Vad jag har längtat! Jag, Julia och Hanna satt ut i 40 minuter idag på rasten. Maria var med först, men hon klaga så på att hon frös så hon gick tillslut in. Jag åt tillochmed glass utomhus! Fatta vad härligt! :D Igår såg jag även krokusar (?) och hela dagen idag var det klarblå himmel. Åh, vad jag hoppas att det inte kommer snöa igen fören i typ november...

Det har alltså varit en riktigt härlig tisdag, den värmande solen och de kvittrande fåglarna var bara grädden på moset. Det börja med en riktigt härlig svenskalektion där jag och Julia nästan somnade i en soffa. Sen hade vi idrott, där vi spelade innebandy. Jag gjorde ett as-snyggt självmål... :) Målvakten stirrade lite surt på mig och sen börja alla killarna på skrika "Aah, snyggt självmål Ellen!!" Haha, jag bara: "Woho!! :D" Haha! Jag gjorde iallafall ett mål ;)
Sen då på rasten så satt vi ute och gotta oss i solen. Och jag har hittat min nya favoritglass: Hula-Hula. O...M...G...! MUMS!

Efter att ha vart ute i solen gick vi in till engelskan. Jag, Julia, Marcus och Tural hade det muntliga nationella provet. Vi var dom första i våran klass som fick göra det. Men jag tyckte allt det gick bra. I början kändes det lite spänt och så, att man inte riktigt vågade prata, men sen när vi väl fått igång en diskussion så gick det finfint! :)
Sen på SO:n så blev jag utvald av resten i klassen att vara något av en projektledare för klimatprojektet vi håller på med nu. Jag och fyra till.

Jag stör mig på att jag inte klarar av att skriva korta inlägg! Jag kan bara inte. Om det ens är någon som har orkat läsa enda hit ner... Om det är det, så säger jag "tack, tack, TACK!" till dig, för att du troligtvis gillar min blogg och mitt inlägg. Men jag ska inte tråka ut dig något mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0