Tisdag, 090519

Italy, here I come!

Japp ,om undefär 2 timmar sitter jag i bilen påväg till flygplatsen, och sen bär det av till Bergamo, Italien. Åh, så underbart. Fast jag missar ju att åka till Lane med klassen imorron och spela fotbollsgolf, det var ett svårt val jag hade där... NOT! Lane eller Italien, Lane eller Italien.... Hmmm, jag tar nog Lane, eller nä... eller jo.. eller nä, det får bli Italien.

Dagen har varit riktigt rolig faktiskt. Jag och några till har bevisat att det faktiskt går att spela kort samtidigt som man promenerar, men det kommer jag till senare. Skoldagen började iallafall med Svenska, sedan hade halva klassen (min halva) nationellt prov i biologi, teoretiska delen. Vi fick gå ut på skolgården och först mäta våran vilopuls. Sen skulle vi löpa i ett konstant tempo i 4 minuter. Föreställ er 10 st 15-åringar som springer runt som förvirrade höns på en skolgård xD Efter vi sprungit så mätte vi pulsen igen, och sedan vila vi tills vi kommit ner till vilopulsen igen. Efter det skulle vi gå runt i en minut, sen springa fort i en minut, gå i en minut och springa fort i en minut. Vi räknade ut medelvärdet av det, och sen jämförde vi intervallöpningen med löpning i konstant tempo.

Efter provet skulle vi egentligen gå på promenad, men jag, Maria, Fredrik, Pernilla och Emma satt ute och spela kort istället. Vi spela "Neger och President", som jag INTE tycker är kul för jag blir alltid neger -.- ;D Inte för att jag har något emot negrer, men att bli neger i spelet är att förlora... Iaf, så kom tyskaläraren Ami solum ut och sa att vi skulle gå på promenad med henne, vi försökte övertala henne till att vi skulle få sitta kvar ute  och spela kort, men on tvinga oss att gå -.- Men det hindrar inte oss förstår ni, nä då! Vi fortsatte spela, medans vi gick! Funkade riktigt bra! Det kan inte ha sett riktigt klokt ut, men vme bryr sig om de!

Nu ska jag kolla så att allt som ska med ligger i väskan. Ha det bra här hemma i Sverige, och tänk på mig! :

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0