På tal om "Känner mig sårad"

Skrev ett inlägg i härom dagen om hur dåligt jag mådde av att vissa personer älskar att trycka ner andra och håna folk.
Någon anonym skrev en lång kommentar till det inlägget om hur jag skulle stå på mig och trycka ner dom som trycker ner mig. Jag ska vara ärlig, jag har försökt vara snabb och vara "elak" tillbaka, men dom har ofta så fullt upp med att skratta, eller så bara dom skiter i att lyssna. Eller vänder på det jag sa, och får det till att jag sa något om mig själv. Ex:

Dom håller på att driva med mig, skrattar och jag känner mig låg och deppig. Jag säger "Aaa men du fes ju förut" Då kollar dom på mig och skriker "FES DU? AHAHAHAHAHAHA!!!!". Alltså får mina elaka kommentarer vända emot mig. (Jag vet att "Aaa men du fes ju förut" var ett dåligt exempel, men ni fattar vinken)

Det tråkiga är att det faktiskt mest är en person som är sån här, men drar med sig alla andra. Jag har kompisar som inte alls är så när det bara är vi, men när denna personen är med så skrattar dom liksom med henne och hänger på henne liksom.

Men jag ska försöka stå på mig. Stå på mig så gott jag kan, och få ett slut på detta. Det är bara så jäkla svårt...

Kommentarer
Postat av: Medina

vem den jäveln??!! ja lovar ja ska döda alla hans kusiner!

2009-10-10 @ 21:01:43
URL: http://medinadenfinas.blogg.se/
Postat av: madde

åh, fy!

det är verkligen så jäkla jobbigt, riktigt dåligt liksom !

men stå på dig, det är bäst.

<3

2009-10-10 @ 23:27:20
Postat av: Anonym

Hej anonym här, Jag tycker att dina så kallade "kompisar" CAN SUCK IT! Och jag vet att det inte kommer lika naturligt för alla att vara kvick i käften men vad har du mej för ;) haha

Och när det gäller tjejerna i skolan så kan du säga en sak som kanske kan få dom att stänga sin fula k*kfyllda käft. Har inte ni egna åsikter lr ? Måste ni alltid bara hänga på (namn på ledaren)? Så kan du säga jag tycker att de e pinsamt att ni gör så jag hade aldrig sänkt mej själv så låågt att faktist ha en ledare. sen så skrattar du och säger riktigt pinsamt, och sen när dom väl vill säga någonting så kan du bara titta bort och vifta lite nonchalant med handen och säga nej men snälla försök inte ens. Ni har ingen påverkan på mej och ge en över lägsen blick (öva i spegeln) ;) och sedan titta bort igen och leker som om något riktigt interesant händer typ jag vill inte veta något av dej.

2009-10-11 @ 17:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0