Studenten och allt runt det

Oj, är sommaren här nu tro?
Efter att ha legat vad som känns som dödssjuk (kan bero på att jag nästan aldrig är sjuk..) de senaste dagarna, och varit rejält förkyld i en och en halv vecka, så var det skönt att idag dra mig ur pjamasen och ge mig ut på stan. Var tvungen att gå till Maggans Foto och beställa tackkort för min student, och när jag ändå sprang runt som en virrig höna på stan tog jag en tur förbi tandvården i Gallionen och skrev in mig där, och sen till Dagsons vårdcentral och skrev in mig där också. Så slipper jag ta mig heeeeeeeeela (okej, så jäkla långt är det inte) vägen upp till dalaberg när jag behöver tandvård eller läkarvård.
Ja, men det har ju hänt en del sen jag senast, ja. En sån liten grej som att JAG HAR TAGIT STUDENTEN!!!!! No big deal.
Bilden är från studentdagen, jag har precis sprungit ut ifrån gamla Sinclair för att aldrig någonsin se tillbaka. Massa fina blommor och gosedjur och EN UPPBLÅST APA SOM JAG HAR FÖR MIG ATT JAG DÖPTE TILL FRANK (Tack Fridisen <3) fick jag hängande runt halsen, och en skylt med (om jag får säga det själv) en väldit söt liten Ellen. Var tog den sötheten vägen kan man ju undra?
Allt detta drog jag sedan med upp på ett flak, och vi hade så JÄKLA KUUUUL! Trodde aldrig det skulle vara så roligt att åka flak, men TJI FICK JAG! Nedrans vad kul det var! En timma åkte vi ett ynka varv runt stan, folk GICK förbi lastbilen, men vad gjorde det när vi var så glada och sjöng stämbanden av oss.
Studentfesten hemma efteråt var även den oerhört lyckad och jag fick massa fina paket och släkt och vänner var hemma hos oss och var lyckliga för min skull. På kvällen gick jag ner till trägårn som kryllade av vita studentmössor. Det roliga var ju att jag på väg ner dit träffade på min mentor, STUPFULL! Tydligen tyckte han att det var väldigt sorgligt varje är när studenterna släpptes ut. Så han hade suttit och dryckit öl på Butlers sen kl 16... Hahah, stackarn.
Hela studentveckan i sig var så himla rolig. Nästan aldrig haft en roligare vecka! Började redan på torsdagen innan studenten, med "klassträff" med några tjejer ifrån klassen hemma hos Sara. Grillade och bara snackade och hade jättemysigt. På fredagen skulle jag och Hillevi egentligen bara äta tacos på Cheers..... Slutade upp med att vi sprang runt och hamnade på trägårn. Men trevligt var det!
På söndagen åkte vi ner ett gäng till Göteborg och studentfesten som skulle vara för Uddevallas studenter på Parken. Det blev... ett fiasko. Men vi hade kul ändå! Om jag inte minns helt fel så satt jag och Hillevi ute i linne klockan 2 på natten och käka glass och korv.. Det var typ 5 grader ute... Heh.
(bild ifrån Hillevi)
Sen var det Skeppsviken på måndagen, landbadet på tisdagen, fixa flaket på onsdagen, STUDENTDAGEN på torsdagen, Smögen (som det spöregnade på, men jag hade hur kuuul som helst ändååå!) på fredagen, och Trägårn igen på lördagen.
Var GÖTT sliten på söndagen. Och sen åkte jag ju på den obligatoriska förkylningen/sjukdomen som nästan alla studenter känner av. Och är fortfarande inte frisk.
Men det är på bättringsvägar, och nu gör jag inget annat än att se fram emot resten av mitt liv. Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0