Webcam och hår

Mamma och pappa köpte ny dator igår med en inbyggd webcam...Och det var det sista dem fick se av den datorn.
Måste erkänna att det var väldigt kul att ännu en gång ha tillgång till en webkamera. Har inte haft det på flera år, och jisses vad lätt det är att bara dra till med ett litet kort så där i farten. Istället för att konka fram stora systemkameran, ta ett kort där man ser varenda liten smutsig por och röd finne, få in bilden i datorn och SEDAN lägga upp den på exempelvis bloggen. Nu satte jag mig istället i soffan och bara klickade iväg!
Idag varken jobbar jag eller gör något annat vettigt. Har fyra dagars jobb framför mig, så jag njuter till fullo dagen jag har ledigt. Det vill säga sova till halv 12 och sedan pösa runt i pjamas.
Senare i eftermiddag ska jag färga håret var det tänkt, hos Therese. Jag hade tänkt att färga bort det röda, till ungefär min naturliga hårfärg (mellanblond typ). Men Tess har tydligen andra planer och försöker få mig att färga ännu rödare. Vi får väl se vem som får sin vilja igenom... För är jag verkligen redo att släppa taget om min röda hårfärg och gå vidare?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0