Första dagen på praktiken

Första dagen på praktiken avklarad!
Emmie och jag är på en reklambyrå typ, som heter Europa Network, och dem säljer internet- tv- och telegrejor. Vi var bara där i 3 timmar, men vi fick börja jobba med en gång. Det vill säga: ringa till deras kunder och be om deras emailadresser. Nog för att jag redan sedan innan inte trivs jättebra med att prata i telefon, telefonförsäljare är bland de värsta jobben jag kan tänka mig, och dessutom måste jag nu göra det på engelska till engelska och spanska kunder.
"Hello my name is Ellen and I'm calling from Europa Nerwork. We're updating our system and are now wondering what your emailadress is?"
Fick höra en del utskällningar om räkningar som inte kommit minsann! Så vi har 38 A4-sidor med ungefär 60 namn på varje att gå igenom och ringa... Idag kom vi igenom 1 A4-papper var... Inte jättepepp, men det blir nog bättre.
Har fortfarande inte internet i lägenheten och sitter nu med Mimmis dator, så ännu inga bilder, dem ligger tryggt och säkert i kameran. Men SNART SÅ! Kolla så länge in mimmis blogg med bilder och allt HÄR!

Kommentarer
Postat av: Agneta Hasslöw

Jag har tittat på Mimmi's blogg och det ser bra ut tycker jag!

2012-03-21 @ 10:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0