Känner mig sårad

Nu hade jag skrivit ett jättelångt inlägg om hur jag känner mig ledsen och massa sånt, och så tryckte jag på publicera. Upp kommer "Sidan kan inte visas", och så är hela inlägget borta. Det är inte roligt! Fan vad arg jag känner mig just nu. Först retade ju inlägget jag skrev innan upp mig, triggade mig själv lixom. Sen hände dettan. Fan fan FAN!

Kan ju skriva lite om vad jag skrev i inlägget som försvann:
Jag berättade att jag blir retad i skolan. Och nej, mobbing är ingenting att skämta om, och när jag skriver retad är ju allt på skoj. Vi är egentligen jättesnälla mot varandra i klassen, och alla är så himla härliga och go'a mot varandra!
Men jag tycker lite att det verkar som att dom har hakat upp sig lite på att reta mig. Visst alla retar alla, men nu har dom fastnat för att reta mig för att jag har en liten mun och näsa. Mest munnen. Och visst, jag tar det med en nypa salt och blir inte upprörd av deras tjat. Men ibland kan det bli lite mycket. Lite för tjatigt liksom. Speciellt när dom pratar om min "lilla" mun med varandra istället för till mig. Så kollar dom på mig och skrattar. DET tycker inte jag är schysst.
Eller andra saker, som när jag försöker berätta något viktigt eller något jag tycker är lite känsligt att prata om, så bara dom kan skratta och börja driva med mig. Jag vill snart inte berätta om sådana saker med dom längre, och det gör mig ju till en helt annan person! Jag kan börja ljuga och andra saker, bara för att dom inte ska driva med mig!
Jag är inte van vid att folk skrattar åt mig när jag försöker berätta något, och jag tycker att det är riktigt lågt! Jag skulle aldrig kunna göra något sånt mot någon! Jag försöker så gott jag kan att visa med kroppspråket att jag inte gillar att dom skrattar och driver med mig, men dom verkar inte fatta det. Jag är för feg för att säga "Hallå, jag tycker inte att det är så schysst att ni skrattar åt det, jag menar faktiskt allvar. Det är inget roligt!", för jag vet att dom bara kommer driva ännu mer med mig då...

Jag vet inte vad jag ska göra... :(

Kommentarer
Postat av: Frida J

det jobbigaste med gymnasiet och helt ny klass är att inegn känner en utan och innan <3

2009-10-08 @ 23:07:58
Postat av: Anonym

Lyssna här. Till och börja med så ska du skita i folk som säger jag vet inte vad du ska göra eller det går över med tiden. NEJ det gör det inte! det är bullshit.

Om du vill att detta ska ta slut så måste du tyvärr stå på dej, kontakta inte lärare eler föräldrar... nu går du i gymnasiet, det är dags att visa att du kan ta hand om dej själv. Jag hade gjort exakt samma sak låta dom smaka på deras egna medicin. Och själv klart om inte det funkar vilket det inte kommer att göra om inte dom e typ skit känsliga (förlåt) så kan du helt enkelt bara säga att nästa gång dom gör det du berättar att dom skrattar och säger det rakt till dej så får du fan sträcka på dej och ryta till lite. Typ t.ex Men hur gammal e du? Hur blev du äns antagen på gymnasiet det är ett fenomen att du äns går i min klass. Snälla vem e du och vem e jag du kommer inte i närheten av mej. Sen kanske du kan komma på lite egna saker. Trixet är att få dom känna sig små och obetydliga, vilket dom förmodligen kommer att känna sig efter en stund. Du får komma med små sårande saker och sedan leka att det regnar. Typ som oj vilket högt hårfäste du har hela 5 fingra ju , oj då hehe... om man tittar noga så skelar dina ögon spc det högra. Du måste få henne att känna sig osäker. När du har kommit till det stadie när dom säger "sarkastiskt" ha ha oj då va rolig du va nu. då svarar du nej men lilla du det va inget skämt. Men så kan du också säga men på ett mognare sätt typ shit asså jag tar åt mej, allvarligt, typ u r breaking my heart lr vänta fattade du det. Iaf jag vet att om du gör detta så kommer du känna dej skiit glad när du går till skolan. och skaffa dej vänner som kan stå upp både för sig själva och för sina kompisar!

2009-10-10 @ 00:32:43
Postat av: vicke picke

ellen, i hela livet ska man lära sej en jäla massa saker, & nu äre dags att du lär dig att säga till såna störda folk, Sätt ner foten & låt dom veta vad du känner! Dt är dt enda rätta att göra, visa dom vad dt är som håller på med! <3

2009-10-10 @ 12:12:58
URL: http://victoriaarvidsson.blogspot.com
Postat av: annah

D:

Ellen du känner väl inte såhär fortfarande? D:

Fy låter inte alls kul, och om jag råkat vara delaktig i det du skriver så säger jag förlåt :(

Vi tycker om dig Ellen! <3

2010-05-01 @ 23:46:44
URL: http://beteendevetenskap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0