Bio - Harry Potter och halvblodsprinsen



Den sjätte filmen i Harry Potter-serien.
Jag själv var så himla besviken på film 5, jag fattade inte ett dugg av den, även efter att ha sett den flera gånger. Därför hade jag väldigt låga förväntningar på den sjätte filmen.
Men "Harry Potter och halvblodprinsen" var jättebra! Innehöll mycket kärlek gemfört med de andra 5 filmerna. Alla var kära i alla, ungefär!
Den innehöll även mycket humor, många goa skratt fick vi, inte bara när någon i salongen nös under den sorliga tystnaden. Harry Potter (Daniel Radcliffe) som alltid annars är så himla allvarlig, fick spela lite rolig då han drack ett elexir som skulle ge honom lycka. Ron (Rupert Grint) var oerhört rolig och gullig som vanligt, och Hermione (Emma Watson) var lika plugghäst-aktig och cool som vanligt.

Snabbt om handlingen: Draco Malfoy har en stor roll i filmen, och Harry gillar honom fortfarande inte. Harry får även följa med Dumbledore än en gång för att försöka förinta Voldemort.
Tragiskt slut, men jag tänker inte avslöja något. Dom som har läst böckerna vet vad som händer ;)


Filmen får 4½ LN-märken av 5


Läs mer av mina recentioner här.

Kommentarer
Postat av: elisabeth och charlina

sv: de e en sida som man kan tjäna pengar på. Jag har hört att flera som använder sig av detta har fått ihop ganska mkt pengar faktiskt. Och de e halt gratis :)

2009-07-16 @ 15:14:28
URL: http://blackywhite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0