Alla dör verkligen!

Jag tror att det ligger en förbannelse över Ramnerödskolan de senaste veckorna. Jag skrev ju för några dagar sedan att min bildlärares man hade dött och att min musiklärare dörr. Nu har en till lärares man dött! Och alla andra lärare är värsta deppiga och helt borta typ för att alla bara dör till höger och vänster! :O



Till lite trevligare saker då. Igår hade vi sovmorgon eftersom att vi skulle till ishallen. Så vi började dagen uppe i ishallen klockan 10, och som tur för mig så bor jag ca 5 minuter (om det inte är halkigt!!) ifrån ishallen :) Det jobbiga var bara att det snöa när jag gick dit, och då såg man inte isen som låg under all snö. Så jag halkade typ 3-5 (höll inte räkningen) gånger! Och sista gången jag ramla, precis vid bommen nedanför ishallen, så ramlade jag rakt på höften och har jätteont där nu :'( Och när jag kom in i ishallen märkte jag att jag troligtvis tappat min mobil... jättekul! Jag gick iallafall tillbaka till "brottsplatsen"  (alltså där jag ramla), men där låg den inte. Så då hoppades jag att den skulle ligga hemma. Men det gjorde den inte heller -.-
Iallafall, efter ishallen gick vi till skolan och åt, sen hade vi syslöjd och sen slutade vi :D Härlig dag va? Förutom det där då med att jag halkade och fick ont, tappa min mobil och att vi var i supertrista ishallen...

Så, till det jag vill komma till: När jag var på drillträningen igår, så hade det kommit en och plingat på dörren. En som hade hittat min mobil! Han hade typ gått ifrån ishallen när jag kom, och halkat på samma ställe som jag, och sätt min mobil! Så hade han kollat bilderna eller något och kännt igen mig och kommit och lämnat den. Asgulligt! TACK TACK TACK TACK TACK TILL DIG! :D
Så nu har jag min mobil, och behöver inte byta nummer eller köpa ny telefon! :D Jag är glad.


Idag var vi också i ishallen -.- Fast vi började med svenska i skolan. Efter det hade vi 2½ timmes rast innan vi skulle vara i ishallen. SEGT!!! Fast i satt och spela kort :) Fredrik sög verkligen på både "bingo" och "hej kneckt"! xD
Sen var vi då i ishallen, och jag åkte faktiskt! Åkte alltså inte igår, för jag HATAR, och då menar jag HATAR att åka skridskor! Men jag "åkte" idag. Med åkte menar jag alltså att jag hade på mig skridskor och hjälm, och stog och höll mig i sarjen på lilla banan.
Fast jag tog faktiskt en sån där trekantig-åk-sak som barn egentligen ska ha, och åkte runt lite...tills jag ramla ... och fick ont i knäna.... -.-

Efter ishallen fick halva klassen sluta (andra halvan skulle ha biologi), så nu sitter jag här hemma och myser! :D

Puss, hej
/ ellen :)


Kommentarer
Postat av: Medina

du skrev asgullig men du menar über schnygg!!!! erkänn. p.s. Knäckt stavas med Ä. inte E. :D

2009-03-03 @ 21:13:54
URL: http://atouchofsweden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0