Min diet funkar!

Hej hej hej!
Jaaaaag vet inte riktigt vart jag ska börja. Men jo, just nu har jag påsklov. Tro det eller ej, jag är nog den enda som har påsklov 6veckor innan det egentligen är. Men jag tackar och tar emot, för jag ska ju faktiskt jobba, i varma Alicante när det är påsklov här hemma. Så, nu har jag mitt sista lov någonsin. Känns.. speciellt. Nej men ärligt talat, det sorgliga är ju att det inte känns något. Det känns som vilket "lov" som helst! Har väl inte riktigt förstått att allt som har med skola att göra faktiskt kommer vara över om bara några månader.
Typ som igår, så rensade jag i min garderob. Har massa t-shirtar som jag haft som idrottströjor, så jag tänkte att "jag kan ju lägga dem i en låda nu så att jag vet vart jag har dem när jag ska ha idrott igen." Men så gick det upp för mig, att jag aldrig mer kommer ha idrott. ALDRIG. MER. IDROTT. Vilket, missförstå mig rätt, jag är oerhört lycklig över, MEN: Vad ska jag nu göra med mina tiotal t-shirtar som jag bara använt på idrotten? Antar att jag nu fått hur många "sov-t-shirtar" som helst..
Som sagt rensade jag ur garderoben igår. Det är svårt. Det är svårt att slänga kläder, även fast dem inte passar längre, eller som jag inte använt på över ett år. Och jag ska ju inte slänga iväg dem, jag ska ge dem till min moster som syr om kläder till trevliga och bra grejor, så dem gör ju mer nytta hos henne än dammande i min garderob.
Och jag fick slänga iväg typ alla mina gamla byxor. För faktum är att jag på något vänster har gått ner i vikt. Fråga mig inte hur, jag varken tränar eller äter särskilt hälsosamt (choklad är min bästa vän...........). Och detta, i kombination med att jag ALDRIG har förstått mig på byxstorlekar, så är ALLA mina byxor för stora. Om jag inte har fattat fel, så ska in slim-byxor sitta pösigt, eller?
Testade byxorna, och jag kände mig ärligt talat som någon i en bantningsreklam. Ni vet, när dem håller upp sina gamla, GIGANTISKA byxor, släpper dem till marken och visar sin supersnygga, superslimmade kropp bakom allt jeanstyg. "Ellen har gått ner 78 kilo. Gör det du också, med nya förbättrade tv-slappar-och-choklad-ätar-metoden!"
Jaja, garderoben är lite luftigare iallafall, även fast det inte syns vid första anblick. PUH!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0