Småstadsflickan hemma ifrån storstan

Ja, nu har jag ju inte skrivit här på bloggen på några dagar. Och jag ska berätta varför: Jag har vart i London! :D

Jag ska nog lägga upp ett inlägg med bilder ifrån London senare, om ni inte orkar läsa allt...
Kolla bilderna här.

Åkte torsdag morgon och kom hem i söndag kväll. Med mig var mamma, pappa, moster Katarina, hennes man Kristian och min kusin Oskar.
torsdagen åkte vi alltså till London, ifrån Göteborg City Airport (åkte alltså med RyanAir, och jag har verkligen ingenting emot dom :D). Kom till London. Checkade in på hotellet, och så åkte vi till Big Ben. Inte alls särskilt speciellt. Åkte iallafall London Eye, ganska häftigt! När man var högst upp, så var man ju verkligen HÖGST UPP! Högre än högast, lixom. :)
Sen mötte vi upp min kusin Viktor som bott i London i några månader.
Fredagen åkte vi till Picadilly Circus. Så cool! Sen gick vi till CarnabyStreet, och jag fick äntligen komma till "min" affär. Tyvärr hade dom inte mina skor. Blev lite besviken först, men det var bara så kul att ha varit i affären. Om man ska till London, (och gillar skor) så ska man gå in på Irregular Choice på CarnabyStreet. SÅ underbara skor! Efter Carnaby så gick vi till OxfordStreet. Jäkligt lång! Köpte skor :) Ett par gula klackskor, som är alldeles underbara! Köpte nätstrumpbyxor på TopShop, och ett rött linne på David&Goliat, som det stog "ROCK IS DEAD - long love paper and scissors" på :D
lördagen åkte vi till Camden Markets. Helt underbar ju! Om man är i London, tycker jag HELT KLART att man ska åka till Camden Markets! Köpte en väska där, som ser ut som en stereo och så har den inbyggda högtalare som man kan koppla in iPoden i. Testade högtalarna när vi kom tillbaka till hotellet, dom funka i ungefär en minut, sen glappade sladdarna så att det inte kom ut något ljud alls -.-
Efter Camden Markets åkte vi till Hyde Park, och käka en asgod "New York Hot Dog", och gick runt lite där.
Sen på kvällen åkte vi och såg musikalen "We will rock you". SÅÅÅÅÅ BRA!!! Jag rekomenderar starkt att se den!
Söndagen blev att förbereda sig inför hemresan. När vi skulle ta oss till tågstationen så råkade vi gå igenom en marknad som vi inte visste fanns där, som var superstor marknad som var jättebillig. Köpte en kjol för , vilket är ungefär 12 kr! Köpte även en jättecool klocka för 10£.
Sen far vi hemmåt och jag var hemma i min sköna säng ungefär 22.30. Det var inte kul att gå upp ur sängen måndag morgon! -.-

Det var en kortfattad version av min Londonresa. Jag älskar London, och det var absolut inte sista gånen jag åkte dit!

Puss, hej
/ ellen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0